Close

REGULAMIN APLIKACJI

„KOCHAM WINO”

Wersja z dnia: 06.11.2024

  1. Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji „Kocham Wino”;
  2. Regulamin stanowi realizację obowiązku wynikającego z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).

I.            Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:

  1. Administrator lub Usługodawca – AMBRA BRANDS sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Puławska 336, 02-819 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000759267, posiadająca numer NIP: 9512310694, numer REGON: 14240584700000, o kapitale zakładowym w wysokości: 1 000 000,00 zł;
    • Aplikacja – oznacza aplikację „KOCHAM WINO” dostępną wyłącznie w wersji mobilnej (oprogramowanie mobilne), w ramach której Użytkownicy mogą skorzystać z określonych Usług (funkcjonalności), a także przystąpić do udziału w Programie. Aplikacja dostępna jest w sklepach App Store i Play Store (Sklep Google Play);
    • Konto – wydzielona przestrzeń na dysku publicznie dostępnego komputera/serwera, w której gromadzony jest zestaw danych osobowych oraz preferencji Użytkownika, a także zbiór informacji o aktywnościach Użytkownika, umożliwiająca korzystanie z określonych Usług (funkcjonalności) Aplikacji;
    • Koszyk – Usługa umożliwiająca gromadzenie Towarów, które mogą następnie zostać zarezerwowane za pośrednictwem zewnętrznego portalu Winezja.pl;
    • Prawo Konsumenckie – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.);
    • Regulamin – niniejszy Regulamin Aplikacji „KOCHAM WINO” określający zasady korzystania z Aplikacji przez Użytkownika;
    • Rejestracja – proces zakładania Konta w Aplikacji. Rejestracja w ramach Aplikacji jest równoznaczna z przystąpieniem do Programu;
    • Sklep – sklep (placówka handlowa) pod nazwą „Centrum Wina, Distillers Limited”, prowadzony przez AMBRA BRANDS sp. z o.o., posiadający ważne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży lub Sklep Partnerski;
    • Sklep Partnerski – sklep (placówka handlowa) prowadzony przez podmiot trzeci, posiadający ważne zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, który w swojej ofercie posiada produkty prezentowane w Aplikacji;
    • Towar – produkty prezentowane w Aplikacji, w tym napoje alkoholowe;
    • Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną lub Umowa – umowa zawarta pomiędzy Ambra Brands sp. z o.o. a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie Usług udostępnianych za pośrednictwem Aplikacji, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie;
    • Usługa – usługa w rozumieniu art. 2 pkt. d) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, świadczona w ramach Aplikacji na podstawie Regulaminu przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika;
    • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.);
    • Użytkownik lub Usługobiorca – pełnoletnia osoba fizyczna korzystająca z Aplikacji, biorąca udział w Programie (zakładając Konto w Aplikacji Użytkownik jednocześnie przystępuje do udziału w Programie na zasadach opisanych w Regulaminie Programu);
    • Wirtualna Karta Kocham Wino – zawierająca indywidualny numer karta rabatowa w formie cyfrowej, umożliwiająca zbieranie punktów oraz wykorzystywanie innych benefitów przyznanych w Programie;
    • Winezja.pl – zewnętrzny portal internetowy dostępny pod adresem www.winezja.pl, którego administratorem jest Vino−klub.cz s.r.o. z siedzibą w Pradze, Opletalova 25,110 00 Praha 1, spółka prawa czeskiego, wpisana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze pod numerem C 124931. Szczegółowe zasady korzystania z portalu oraz udostępnianych za pośrednictwem portalu usług określa regulamin witryny Winezja.pl dostępny pod adresem: https://winezja.pl/Uploads/Regulamin−Witryny−Winezja.pdf.

II.         Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji oraz Usług oferowanych w ramach Aplikacji.
  2. Usługodawca świadczy Usługi w ramach Aplikacji na rzecz Użytkowników na podstawie Regulaminu.
  3. Użytkownik zapewnia, że przed przystąpieniem do korzystania z Aplikacji zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu.
  4. Korzystanie z Aplikacji jest dobrowolne, jednakże niezbędne w przypadku chęci udziału w Programie z wykorzystaniem funkcjonalności Aplikacji. W zakresie nieopisanym w niniejszym Regulaminie, szczegółowe zasady korzystania z Aplikacji w zakresie Programu zostały opisane w Regulaminie Programu.
  5. Za pośrednictwem Aplikacji świadczone są następujące Usługi (funkcjonalności):
    1. Konto, w tym rejestracja lub logowanie, a także zarządzanie ustawieniami Konta;
    1. przeglądanie treści zamieszczonych w Aplikacji, w tym oferty Towarów, artykułów oraz promocji dedykowanych Użytkownikom (uczestnikom Programu);
    1. przeglądanie informacji związanych z Programem, w tym salda punktów, rodzaju (koloru) Karty KOCHAM WINO, numeru Karty KOCHAM WINO;
    1. przeglądanie historii zakupów dokonanych w ramach Programu lub rezerwacji za pośrednictwem Portalu[KT1] ;
    1. Wirtualna Karta KOCHAM WINO;
    1. dodawanie opinii o Towarach;
    1. dodawanie notatek o Towarach;
    1. udostępnienie lokalizacji Sklepów w pobliżu Użytkownika;
    1. przycisk umożliwiający dokonanie weryfikacji na zewnętrznym portalu Winezja.pl (potwierdzenie uczestnictwa Użytkownika w Programie).
  6. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia świadczenia przez Usługodawcę Usług (funkcjonalności) dostępnych w Aplikacji:
    1. w przypadku Usług, do świadczenia których nie jest wymagane założenie Konta – z momentem uruchomienia Aplikacji na urządzeniu mobilnym;
    1. w przypadku Usług, do świadczenia których wymagane jest założenia Konta – po zarejestrowaniu lub zalogowaniu Użytkownika w Aplikacji. 
  7. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu z chwilą:
    1. zamknięcia Aplikacji, lub
    1. usunięcia Konta, na zasadach opisanych w rozdziale XII. Regulaminu.
  8. Wszelkie informacje i dane w Aplikacji (w tym te o charakterze reklamowo-promocyjnym) nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego, są to wyłącznie treści spełniające funkcje informacyjne.
  9. Dostęp do treści wyświetlanych w ramach Aplikacji, w tym Towarów, jest możliwy wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników.
  10. W celu korzystania z poszczególnych funkcjonalności Aplikacji, niezbędne jest wyrażenie przez Użytkownika dobrowolnej zgody na uzyskiwanie przez Aplikację dostępu do usługi geolokalizacji w urządzeniu mobilnym, otrzymywanie powiadomień „push” lub udzielenie Usługodawcy informacji o preferencjach Użytkownika.
  11. Aplikacja nie jest: elektronicznym instrumentem płatniczym, wirtualnym portfelem, innym rodzajem instrumentu płatniczego. Aplikacja umożliwia udział w Programie, w tym gromadzenie i wykorzystanie punktów w Programie oraz możliwość weryfikacji ilości naliczonych punktów w ramach Programu. Szczegółowy opis funkcjonowania Aplikacji w ramach Programu zostały opisane w Regulaminie Programu.
  12. Aplikacja nie udostępnia możliwości zakupu ani innej formy nabycia produktów alkoholowych.

III.       Warunki techniczne

  1. Usługodawca umożliwi Użytkownikowi bezpłatne pobranie Aplikacji na urządzenie mobilne Użytkownika z następujących sklepów internetowych z aplikacjami mobilnymi:
  2. App Store, dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS;
  3. Google Play, dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym Android.
    1. Korzystanie z Aplikacji i świadczonych w ramach Aplikacji Usług jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Usługobiorcy następujących, minimalnych wymagań technicznych:
  4. system operacyjny: iOS w wersji 15.0 lub Android w wersji 7 lub wyżej;
  5. dostęp do sieci Internet.
    1. Usługobiorca jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie technicznej zgodności pomiędzy wykorzystywanym przez siebie urządzeniem końcowym oraz systemem teleinformatycznym lub telekomunikacyjnym a Aplikacją.
      1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wysokość opłat naliczanych z tytułu wykorzystania transmisji danych niezbędnej do korzystania z Aplikacji oraz za zakłócenia w funkcjonowaniu Aplikacji spowodowane zbyt słabym połączeniem z Internetem po stronie Usługobiorcy.
      1. Usługodawca zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, żeby Aplikacja funkcjonowała w sposób ciągły, tj. 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
      1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do:
  6. wysyłania za pośrednictwem poczty elektronicznej lub Aplikacji komunikatów technicznych dotyczących działania Aplikacji lub komunikatów prawnych dotyczących Usług;
  7. modyfikacji Aplikacji, w szczególności zakresu oraz rodzaju Usług (funkcjonalności) Aplikacji;
  8. okresowych przerw technicznych niezbędnych do aktualizacji, modernizacji, konserwacji i rozwijania Aplikacji.
    1. Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o przerwach technicznych w działaniu Aplikacji, zamieszczając w Aplikacji stosowny komunikat nie później niż 48 godzin przed planowaną przerwą. Usługobiorca może być dodatkowo indywidualnie informowany o planowanych przerwach nie później niż na 48 godzin przed taką przerwą za pośrednictwem poczty elektronicznej.
      1. W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Aplikacji, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy.
      1. Użytkownik jest odpowiedzialny za instalację wszelkich dostępnych aktualizacji Aplikacji. Usługodawca poinformuje Użytkownika o nowych aktualizacjach mających istotny wpływ na funkcjonowanie Aplikacji. Aktualizacje nie wymagają uiszczania dodatkowych opłat.

IV.       Zasady korzystania z Aplikacji

  1. Korzystanie z Aplikacji przeznaczone jest wyłącznie dla osób pełnoletnich.
  2. Podczas korzystania z Aplikacji Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa oraz postanowień Regulaminu, w szczególności Usługobiorca zobowiązany jest do:
  3. niewprowadzania do Aplikacji, nieudostępniania i nieprzekazywania za pośrednictwem Aplikacji treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, treści przedstawiających działania niebezpieczne lub niezgodne z prawem, treści zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
  4. korzystania z Aplikacji (udostępnionych w ramach Aplikacji Usług) zgodnie z jej celem i przeznaczeniem, w sposób niezakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
  5. korzystania z Aplikacji w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników Aplikacji oraz dla Usługodawcy.
  6. Usługodawca może pozbawić Usługobiorcę prawa do korzystania z Usług (funkcjonalności) Aplikacji ze skutkiem natychmiastowym (poprzez zablokowanie lub usunięcie Konta) w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności gdy Usługobiorca:
    1. poda dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
    1. wykorzysta jakąkolwiek technikę pozyskiwania danych, roboty, wirusy, robaki, błędy w oprogramowaniu (bugi) albo innego rodzaju narzędzia do gromadzenia lub wydobywania danych z Aplikacji;
    1. podejmie próbę obchodzenia, ingerencji, hackowania, niszczenia, ograniczenia funkcjonalności lub bezpieczeństwa Aplikacji;
    1. dopuści się za pośrednictwem Aplikacji naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników;
    1. dopuści się za pośrednictwem Aplikacji naruszenia praw własności intelektualnej;
    1. dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Usługodawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub godzące w dobre imię Usługodawcy;
    1. wykorzysta Aplikację (Usługi) w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem.
  7. Usługodawca poinformuje Użytkownika o pozbawieniu prawa do korzystania z Aplikacji, a także o powodach swojej decyzji.
  8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego usuwania wszelkich treści wprowadzonych do Aplikacji lub udostępnionych za pośrednictwem Aplikacji, które naruszają obowiązki i zakazy wynikające z Regulaminu.

V.          Konto

  1. Założenie Konta jest bezpłatne i umożliwia korzystanie z określonych Usług (funkcjonalności) w ramach Aplikacji i Programu. Założenie Konta jest równoznaczne z przystąpieniem do Programu na zasadach opisanych w Regulaminie Programu.
    1. Konto może założyć wyłącznie osoba pełnoletnia.
    1. W toku Rejestracji konieczne jest podanie następujących danych:
    1. numer telefonu (w celu otrzymania kodu weryfikującego tożsamość Użytkownika);
    1. adres e-mail;
    1. imię i nazwisko;
    1. data urodzenia;
    1. kod pocztowy.
      1. Warunkiem ukończenia Rejestracji jest złożenie przez Użytkownika oświadczenia, że: jest osobą pełnoletnią, zaakceptował treści Regulaminu, Regulaminu Programu oraz zapoznał się z Polityką prywatności. W trakcie Rejestracji Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pośrednictwem wybranych kanałów komunikacji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i nie stanowi warunku ukończenia Rejestracji. Użytkownik może w każdym momencie wycofać udzielone zgody za pośrednictwem funkcjonalności Aplikacji lub poprzez wysłanie wiadomości na adres kochamwino@kochamwino.com.pl.
      1. Podany przez Użytkowania w trakcie Rejestracji numer telefonu stanowi login do Konta. W przypadku logowania, Użytkownik w celu uzyskania dostępu do Konta będzie każdorazowo zobowiązany do podania numeru telefonu, a także wpisania kodu weryfikacyjnego wysłanego przez Usługodawcę za pośrednictwem wiadomości SMS na wskazany numer telefonu.
      1. Użytkownik zobowiązany jest do podania w trakcie tworzenia (rejestracji) Konta danych aktualnych i zgodnych ze stanem rzeczywistym, a także ich niezwłocznej aktualizacji (w przypadku wystąpienia zmian).
      1. Przyjmuje się, że osoba logująca się na Konto Użytkownika zgodnie z Regulaminem, jest uprawniona do korzystania z Konta (Usług za pośrednictwem Konta). Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czynności wykonane przy pomocy loginu i kodu weryfikacyjnego. Użytkownik jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy informacji umożliwiających uzyskanie dostępu do Konta w Aplikacji.

VI.       Odpowiedzialność

  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
    1. problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w urządzeniu końcowym, systemie teleinformatycznym lub infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi prawidłowe korzystanie z Aplikacji, w szczególności będące skutkiem stosowania przez Użytkownika oprogramowania kolidującego z Aplikacją, geoblokad, połączenia VPN i innego rodzaju ograniczeń lub blokad technicznych, sprzętowych, programowych lub sieciowych;
    1. utratę przez Usługobiorcę danych spowodowaną awarią urządzenia końcowego, systemu teleinformatycznego lub infrastruktury telekomunikacyjnej, z których korzysta Użytkownik, lub innymi okolicznościami z przyczyn nieleżących wyłącznie po stronie Usługodawcy;
    1. skutki korzystania z Aplikacji przez Użytkownika w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, Regulaminem lub zasadami współżycia społecznego;
    1. naruszenie przez Użytkownika prawa państwa, w którym Użytkownik przebywa podczas korzystania z Aplikacji, jeżeli prawo to zabrania lub ogranicza korzystanie z Aplikacji lub oprogramowania rodzajowo podobnego do Aplikacji;
    1. niedostępność Aplikacji spowodowaną działaniem siły wyższej, a także działaniami lub zaniechaniami Użytkownika;
    1. szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usługi, zablokowania lub trwałego usunięcia Konta, w przypadku, gdy nastąpiło to z winy Użytkownika lub ze względu na naruszenie przepisów prawa, Regulaminu lub zasad współżycia społecznego;
    1. decyzje lub działania podjęte przez Użytkownika na podstawie danych zawartych w Aplikacji oraz za ich wybór lub przydatność do konkretnych celów;
    1. treści udostępniane przez Użytkownika w trakcie korzystania z Aplikacji, które to treści naruszają przepisy prawa, dobra osobiste lub inne prawa osób trzecich.
  2. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie interakcje z innymi Użytkownikami lub osobami trzecimi (w tym zewnętrznymi dostawcami) w trakcie korzystania z Aplikacji.
  3. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podmiotu trzeciego, któremu umożliwił korzystanie z Aplikacji, tak jak za działania lub zaniechania własne.

VII.    Ceny Towarów w Aplikacji

  1. Ceny Towarów w Aplikacji są cenami brutto (zawierającymi 23% podatek VAT) i mają charakter wyłącznie informacyjny.
  2. Ceny Towarów mogą się różnić między ceną podaną w Aplikacji a ceną regularną obowiązująca na zewnętrznym portalu Winezja.pl lub w Sklepie, z uwagi na uwzględnienie w Aplikacji benefitów wynikających z udziału Użytkownika w Programie.

VIII.  Koszyk

  1. W ramach Aplikacji Użytkownik ma możliwość korzystania z funkcjonalności Koszyk, która umożliwia gromadzenie Towarów, w tym ich dodawanie, usuwanie lub określanie ilości. Warunkiem korzystania z funkcjonalności Koszyk jest posiadanie Konta.Za pośrednictwem Aplikacji nie jest możliwe zawarcie jakiejkolwiek umowy na odległość pomiędzy Sklepem a Użytkownikiem (w tym dokonanie rezerwacji Towaru), a także złożenia jakiegokolwiek wiążącego oświadczenia woli. Aplikacja, korzystając z technologii WebView zapewnia Użytkownikowi wyłącznie możliwość korzystania z zewnętrznego portalu Winezja.pl z poziomu Aplikacji (osadzenie witryny winezja.pl w interfejsie Aplikacji, bez konieczności przekierowywania Użytkowników do zewnętrznej przeglądarki). Aplikacja nie uzyskuje dostępu do danych (np. hasła do konta, danych adresowych, ustawień prywatności) lub aktywności podejmowanych przez Użytkownika na Winezja.pl (zarówno aktywności w czasie rzeczywistym jak i historii aktywności). W celu realizacji Usługi, o której mowa w punkcie II.5 d), Aplikacji udostępniane są jedynie ogólne informacje o skutecznie zawartych rezerwacjach za pośrednictwem portalu Winezja.pl (w tym data, status, wartość rezerwacji oraz Sklep). Zasady korzystania z zewnętrznego portalu Winezja.pl oraz usług udostępnianych za pośrednictwem Portalu, w szczególności usługi umożliwiającej dokonanie bezpłatnej rezerwacji (w celu umożliwienia zawarcia umowy sprzedaży w Sklepie) lub usługi konta na portalu Winezja.pl określa odrębny regulamin witryny Winezja.pl dostępny pod adresem https://winezja.pl/Uploads/Regulamin-Witryny-Winezja.pdf. Użytkownik przed rozpoczęciem korzystania z portalu Winezja.pl powinien zapoznać się z treścią regulaminu. Usługodawca zastrzega, że nie jest dostawcą portalu Winezja.pl, w tym nie dostarcza, nie obsługuje lub w inny sposób nie zapewnia dostępu do Winezja.pl. Usługodawca nie odpowiada za jakiekolwiek treści, oferty, informacje lub oświadczenia składane za pośrednictwem Winezja.pl. Usługodawca nie ponosi także odpowiedzialności za jakiekolwiek działania lub zaniechania Vino−klub.cz s.r.o. z siedzibą w Pradze, która jest dostawcą (administratorem) portalu Winezja.pl, a także podwykonawców lub partnerów Vino-klub.cz s.r.o.

IX.       Opinie i notatki

  1. W ramach Aplikacji Użytkownik ma możliwość opublikowania opinii na temat Towarów lub dodania notatek, zgodnie z zasadami szczegółowo opisanymi w niniejszym rozdziale.
  2. Warunkiem zamieszczenia opinii lub dodania notatek o Towarze jest posiadanie Konta.
  3. Opinia może mieć formę pisemną lub graficzną (ocena w formie gwiazdek; od 1-5 gwiazdek) i stanowi wyłącznie subiektywną ocenę (pogląd) Użytkownika. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane w ramach opinii, w szczególności za ich zgodność z prawdą. Użytkownik zamieszcza i publikuje (rozpowszechnia) opinię we własnym imieniu, na własną odpowiedzialność.
  4. Dodanie opinii lub notatek jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem postanowień niniejszego rozdziału.
  5. Opinia wraz z imieniem i nazwiskiem zostanie opublikowana (rozpowszechniona) w Aplikacji, w zakładce dotyczącej ocenianego Towaru. Ze względów technicznych czas zamieszczenia opinii może nie być tożsamy z czasem opublikowania (rozpowszechnienia) opinii.
  6. Z zastrzeżeniem innych postanowień Regulaminu, opinie powinny spełniać następujące warunki:
    1. powinny stanowić wypowiedzi merytoryczne, prowadzące do przekazania zrozumiałej i odnoszącej się do Towaru oceny (poglądu) Użytkownika, który zakupił lub używał Towar będący przedmiotem opinii;
    1. nie mogą zawierać treści wpływających niekorzystnie na zachowanie innych Użytkowników, nieprowadzących do merytorycznej dyskusji, w szczególności nie mogą zawierać treści prowokujących lub nawołujących innych Użytkowników do zamieszczania treści niedotyczących Towarów;
    1. nie mogą zawierać treści naruszających lub mogących powodować naruszenie dóbr osób trzecich lub praw własności intelektualnych osób trzecich;
    1. nie mogą zawierać treści sprzecznych z prawem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami;
    1. nie mogą zawierać jakichkolwiek treści reklamowych lub promocyjnych dotyczących Towarów lub usług Użytkownika lub innych podmiotów;
    1. nie mogą zawierać jakichkolwiek adresów internetowych lub łączy (odwołań, linków) do jakichkolwiek stron internetowych;
    1. nie mogą zawierać danych osobowych, teleadresowych lub adresów mailowych.
  7. W przypadku gdy opinia narusza postanowienia Regulaminu, w szczególności warunki określone w punkcie IX.6. powyżej, a także powszechnie obowiązujące przepisy prawa, Usługodawca jest uprawniony do powzięcia niezbędnych działań mających na celu usunięcie naruszenia, w tym powzięcia działań, o których mowa w rozdziale IV. Regulaminu.
  8. Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystanie jego opinii przez Usługodawcę w działaniach marketingowych, w tym promocyjno-reklamowych i nie będzie z tego tytułu rościł sobie żadnych praw.
  9. Użytkownik oświadcza, że przesłana przez niego opinia nie narusza jakichkolwiek praw ani dóbr osób trzecich. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw własności intelektualnych, w tym praw autorskich, a także innych praw czy dóbr podmiotów trzecich przez Użytkowników. W przypadku, gdy uprawnione osoby trzecie zwrócą się do Usługodawcy z roszczeniami w związku z wykorzystywaniem przez Usługodawcę opinii opublikowanych w Aplikacji, Użytkownik zobowiązany jest zwolnić Usługodawcę od roszczeń osób trzecich lub wyrównać poniesione przez Usługodawcę szkody wynikające z konieczności zaspokojenia roszczeń osób trzecich w pełnej wysokości, w tym uzasadnione koszty pomocy prawnej potrzebnej dla zachowania praw Usługodawcy.
  10. Notatki stanowią krótki tekst dotyczący konkretnego Towaru. Notatki są przypisane do Konta Użytkownika, nie są udostępnione innym Użytkownikom lub osobom trzecim.
  11. W przypadku gdy opinia lub notatka stanowią przedmiot praw własności intelektualnych, Użytkownik udziela Usługodawcy nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie i czasowo licencji na korzystanie z utworu (opinii lub notatki) na następujących polach eksploatacji:
  12. wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
  13. zwielokrotnianie utworu w inny sposób, nieprowadzący do wytworzenia egzemplarzy, w szczególności poprzez wprowadzenie utworu do pamięci komputera;
  14. rozpowszechnianie egzemplarzy utworu, w szczególności poprzez wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;
  15. rozpowszechnianie utworu bez pośrednictwa egzemplarzy, w szczególności poprzez publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym;
  16. wykorzystywanie opinii w dowolny sposób, niezależnie od użytego medium, w całości lub części, w działalności reklamowej i marketingowej Usługodawcy.
  17. Usługodawca informuje, że nie podejmuje działań mających na celu zweryfikowanie czy udostępnione opinie pochodzą od osób, które faktycznie kupiły lub używały Towar.

X.          Bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie Regulaminu przez Administratora zgodnie z przepisami prawa ochrony danych osobowych.
  2. Wszystkie informacje podawane przez Użytkownika w trakcie korzystania z Aplikacji są przesyłane za pośrednictwem i w ramach infrastruktury używającej bezpiecznych technik i metod. Administrator dochowuje w tym zakresie należytej staranności.
  3. Szczegółowa informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z Aplikacji znajduje się w Polityce prywatności.

XI.       Prawa własności intelektualnej

  1. Usługodawca oświadcza, że posiada całość autorskich praw majątkowych do Aplikacji. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Aplikacji tylko w zakresie, w jakim jest to niezbędne do korzystania z Aplikacji zgodnie z jej przeznaczeniem.
    1. Użytkownik obowiązany jest nie dokonywać w szczególności:
    1. tłumaczenia, poprawiania, reinżynierii, przystosowywania, zmiany układu, dekompilacji, modyfikacji i jakichkolwiek innych zmian w Aplikacji lub jej części, za wyjątkiem przystosowania Aplikacji do własnych potrzeb przy użyciu dostarczonych przez Usługodawcę narzędzi oraz umożliwianych przez Aplikację metod;
    1. dokonywania innych czynności mających na celu stworzenie w oparciu o Aplikację programów komputerowych o podobnym jak Aplikacja przeznaczeniu lub funkcji.
      1. Usługobiorca nie jest uprawniony do wypożyczania, dzierżawienia, sprzedaży, sublicencjonowania lub innego przenoszenia praw do Aplikacji, a także udostępniania Aplikacji osobom trzecim.
      1. Wszelkie treści, w tym elementy grafiki, układ i kompozycja tych elementów (tzw. layout), znaki towarowe oraz inne informacje dostępne w Aplikacji, stanowią przedmiot praw Usługodawcy lub podmiotów trzecich. Wskazane elementy mogą stanowić przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw do baz danych i jako takie korzystają z ustawowej ochrony prawnej. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach Aplikacji materiałów wymaga każdorazowo zgody uprawnionego podmiotu i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jak również nie może naruszać praw Usługodawcy lub podmiotów trzecich.

XII.    Prawa Użytkownika – konsumenta

  1. Usługodawca dba o prawa konsumenta. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Postanowienia niniejszego rozdziału mają zastosowanie do Użytkownika – konsumenta, tj. osoby fizycznej, dokonującej z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
  3. Usługodawca zaznacza, że zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 11 Prawa Konsumenckiego, opisane poniżej prawa nie dotyczą umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli Użytkownik nie jest zobowiązany do świadczeń innych niż dostarczanie danych osobowych, a dane te są przetwarzane przez Usługodawcę wyłącznie w celu wykonania umowy lub obowiązku ustawowego.
  4. Użytkownik ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy zgodnie z Regulaminem. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Użytkownik musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Użytkownik może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. W przypadku odstąpienia, Umowę uważa się za niezawartą.
  5. W celu wykonania swojego prawa, Użytkownik powinien przed upływem powyższego terminu poinformować Usługodawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia woli złożonego mailowo, telefonicznie (pod numerem +48 22 5663330; w dni robocze od godziny 9:00-17:00) lub pisemnie (na adres: Ambra Brands sp. z o.o., ul. Puławska 336, 02-819 Warszawa).
  6. Usługodawca zaleca złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail kochamwino@kochamwino.com.pl.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia Użytkownika o odstąpieniu od Umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z Aplikacji, z wyjątkiem treści, które:
    1. są użyteczne wyłącznie w związku z Aplikacją (treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy);
    1. dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z Aplikacji;
    1. zostały połączone przez Usługobiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    1. zostały wytworzone przez konsumenta (Użytkownika) wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  8. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w punkcie XII.7. a)-c) powyżej, Usługodawca na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z Aplikacji, nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony przedsiębiorcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  9. Jeżeli Aplikacja jest niezgodna z Umową, Użytkownik może żądać doprowadzenia do jej zgodności z Umową. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Aplikacji do zgodności z Umową, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
  10. Jeżeli Aplikacja jest niezgodna z Umową, Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Aplikacji z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do Prawa Konsumenckiego;
    1. Usługodawca nie doprowadził Aplikacji do zgodności z umową zgodnie z Prawem Konsumenckim;
    1. brak zgodności Aplikacji z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Aplikację do zgodności z Umową;
    1. brak zgodności Aplikacji z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w punkcie XII. 9 Regulaminu;
    1. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Aplikacji do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika – konsumenta.
  11. W przypadku odstąpienia od Umowy, Użytkownik jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Aplikacji lub Usług i udostępniania ich osobom trzecim
  12. Powyższe uprawnienia przysługują z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Prawa Konsumenckiego (rozdział 5B „Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej”).
  13. Z zakresie nieuregulowanym w niniejszym rozdziale postanowienia rozdziału XIII („Reklamacja”) stosuje się odpowiednio.

XIII.  Usunięcie Konta

  1. Użytkownik może rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w punkcie II.6. b) Regulaminu, w każdym czasie i bez podania przyczyn. Rozwiązanie Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje poprzez złożenie przez Użytkownika stosownego oświadczenia Usługobiorcy za pośrednictwem dedykowanej funkcjonalności Aplikacji umożliwiającej usunięcie Konta. Rozwiązanie Umowy, o której mowa powyżej, jest jednoznaczne z trwałym usunięciem Konta i pozbawieniem Użytkownika dostępu do danych powiązanych z tym Kontem.
  2. Usługodawca, chcąc rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, zobowiązany jest poinformować o tym Użytkownika w terminie 14 dni przed planowaną datą rozwiązania Umowy. Oświadczenie o rozwiązaniu Umowy, a także informacja, o której mowa powyżej, zostanie przesłana na adres e-mail powiązany z Kontem Użytkownika.
  3. Usługodawca ma prawo odstąpić od świadczenia Usług w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu, zgodnie z zasadami opisanymi w rozdziale IV. Regulaminu.

XIV.  Postępowanie reklamacyjne

  1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Aplikacji, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w stosownym terminie nieprawidłowości jakie zostały w odpowiedni sposób zgłoszone przez Użytkowników.
    1. Uprawnienie w zakresie złożenia reklamacji, o którym mowa w treści niniejszego rozdziału, przysługuje Użytkownikowi tylko i wyłącznie w zakresie funkcjonowania aplikacji (świadczonych Usług).
    1. Użytkownik może składać reklamację poprzez:
    1. wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej kochamwino@kochamwino.com.pl (zalecany sposób składania reklamacji);
    1. pisemnie na adres Ambra Brands sp. z o.o., ul. Puławska 336, 02-
      819 Warszawa z dopiskiem: Kocham Wino;
    1. telefoniczne pod numerem +48 22 5663330 (w dniach roboczych w godzinach 9:00 – 17:00).
    1. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Użytkownika: imię, nazwisko, adres e-mail, adres do korespondencji (w przypadku wyboru takiej formy kontaktu) oraz opis problemu będącego podstawą do złożenia reklamacji. 
    1. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.
    1. Usługodawca udzieli odpowiedzi w sprawie reklamacji na podany przez Użytkownika adres e-mail lub w inny wybrany przez Użytkownika lub uzgodniony przez Usługodawcę i Użytkownika sposób.
    1. Użytkownik ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, przykładowo:
    1. Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej;
    1. Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu;
    1. Użytkownik może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

XV.     Postanowienia końcowe

  1. Regulamin zostanie udostępniony w Aplikacji, w sposób umożliwiający Usługobiorcy pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu z ważnych powodów, w następujących przypadkach:
    1. gdy zmiana Regulaminu jest konieczna ze względu na zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa lub;
    1. w przypadku wydania orzeczenia sądowego, decyzji administracyjnej lub jakiegokolwiek innego środka przez właściwy podmiot nakładający obowiązki na Usługodawcę, mające wpływ na Usługi, Aplikację lub Regulamin;
    1. w przypadku zmian w zakresie funkcjonowania Aplikacji lub świadczonych Usług, w szczególności zmian technicznych lub funkcjonalnych;
    1. w przypadku zmian w zakresie sposobu zawierania Umów;
    1. w celu ulepszenia wydajności lub stabilności Aplikacji;
    1. w celu zwiększenia poziomu bezpieczeństwa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych i prywatności, bezpieczeństwa Użytkowników oraz bezpieczeństwa teleinformatycznego;
    1. w celu zapobiegania nadużyciom;
    1. w celu dokonania zmian redakcyjnych lub rejestrowych Usługodawcy.
  3. Usługodawca poinformuje Usługobiorcę o zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed wprowadzeniem zmiany poprzez wysłanie w podanym terminie wiadomości zawierającej zmieniony Regulamin na adres e-mail powiązany z Kontem.
  4. Usługobiorcy przysługuje prawo niezaakceptowania proponowanej zmiany, co będzie równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy. Usługobiorca ma prawo zgłosić zastrzeżenie (wypowiedzieć Umowę) w terminie 14 dni od dnia powiadomienia go o zmianie Regulaminu. Jeżeli wprowadzona zmiana wpłynie istotnie i negatywnie na prawa lub obowiązki Użytkownika w zakresie świadczonych w ramach Aplikacji usług lub treści cyfrowych, Użytkownik może wypowiedzieć umowę w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany (chyba że Użytkownikowi zostanie przyznane uprawnienie do zachowania bez dodatkowych kosztów usług lub treści cyfrowych w stanie niezmienionym). W przypadku braku skorzystania z prawa do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie określonym powyżej, Użytkownik staje się związany postanowieniami zmienionego Regulaminu.
  5. Użytkownik może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem dedykowanej funkcjonalności Aplikacji umożliwiającej usunięcie Konta.
  6. Usługodawca potwierdza rozwiązanie Umowy przesyłając w terminie 14 dni od dnia otrzymania zastrzeżenia (wypowiedzenia Umowy) stosowne powiadomienie na adres e-mail powiązany z Kontem Użytkownika.
  7. Uznanie poszczególnych postanowień Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego lub nieskutecznego postanowienia wchodzą inne postanowienia, które są najbliższe celom nieważnego lub nieskutecznego postanowienia i całego Regulaminu, a zarazem są zgodne z przepisami obowiązującego prawa.

Załącznik nr 1

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

AMBRA BRANDS sp. z o.o.

ul. Puławska 336, 02-819 Warszawa

Ja(*) _______________ niniejszym informuję (*) o moim odstąpieniu od Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej w ramach Aplikacji „Kocham Wino”.

– Data zawarcia umowy _____________________

– Imię i nazwisko konsumenta] _____________________

– Adres konsumenta_____________________

– Data _____________________

(*) Niepotrzebne skreślić.


Close